Analys

Vi analyserar din befintliga digitala marknadsföring genom att sätta upp mätverktyg, analysera innehåll, sidstruktur och sökmotoroptimering. Vi undersöker även vilken typ av marknadsföring som är bäst lämpad för just ditt företag tex i vilka kanaler ditt företag bör finnas för att nå fram till kunderna på bästa sätt. Därefter gör vi en marknadsföringsplan med förslag på insatser.

Google Data Studio

  • En eller flera instrumentpaneler för enkel och tydlig uppföljning
  • Möjlighet att hämta data från olika källor
  • Kan visa en kombination av beteenden, uppnådda konverteringar och avvikelser
  • Ger insikter såväl ur ett helhets- som ett detaljperspektiv
  • Månadsrapporteringen kompletteras med en muntlig genomgång av utfallet

Trafik och konvertering

  • Förvalta besökare som skickas till webbplatsen via betalda eller icke betalda insatser
  • Definiera vad användaren ska göra (t.ex. ringa, fylla i formulär, besöka en nyckelsida osv)
  • Identifiera utmaningar och underlätta för användaren att nå önskvärd konvertering
  • Använd händelsespårning för bättre uppföljning
  • Följ upp kontinuerligt för att fastställa möjligheter som förbättrar användarens upplevelse

Analys och rådgivning

  • Ger förutsättningar för bättre användarupplevelse och förståelse för vad som ger effekt
  • Bidrar till att befintliga lösningar kan leva över tid och vara mer hållbara
  • Visar möjlig väg framåt och ligger till grund för framtida beslut och satsningar
  • Kostnadseffektiv marknadsföring som optimerar resultat
  • Ta kontroll över din marknadsföring och förstå den!