“Vi använder Svedin Medias kompetens för att marknadsföra destinationen på bästa sätt.”
Destination Kittelfjäll anlitar Svedin Media för både webbdesign, digital marknadsföring och innehåll och Jenny Berg menar att det är skönt att få stöd i arbetet med marknadsföringen.
Jenny Berg har arbetat som destinationsutvecklare på Destination Kittelfjäll sedan 2018 vilket innebär att hon arbetar med lokal samverkan mellan företagen i besöksnäringen. Ett av uppdragen är att arbeta med marknadsföring av destinationen och det är i den rollen som hon har hittat ett samarbete med Svedin Media.
Jenny förklarar att hon använder Svedin Medias kompetens för att marknadsföra destinationen på bästa sätt genom att nå ut och locka fler besökare till området. Hon tycker att det känns bra att kunna ta hjälp av konsulter som kan guida dem rätt i det arbetet. För Jenny är det viktigt att lyfta fram Kittelfjäll som besöksmål och reseanledning med information om var besökare kan bo, äta och uppleva natur och kultur.
“Vi använder Svedin Medias kompetens för att marknadsföra destinationen på bästa sätt.”
Jenny Berg, destinationsutvecklare Destination Kittelfjäll
“Vi använder Svedin Medias kompetens för att marknadsföra destinationen på bästa sätt.”
Jenny Berg, destinationsutvecklare Destination Kittelfjäll
En av tjänsterna som Destination Kittelfjäll anlitar Svedin Media för är arbetet med webbdesign. Destinationens webbplats www.kittelfjall.com är stor och komplex och har behövt många speciallösningar från Svedin Medias sida. Bland annat med webbplatsens webbkameror eftersom de sidorna har väldigt hög trafik. Webbplatsen har också specialanpassade funktioner för att enkelt kunna publicera events och erbjudanden i Kittelfjäll samt en förenklad integrerad webbshop där Kittelfjälls profilkläder säljs.
Destination Kittelfjäll får också hjälp med digital marknadsföring och Jenny menar att det känns bra att ha någon som kan guida dem rätt eftersom det är svårt att sitta på den kunskapen själv. Hon förklarar att de får månadsrapporter gällande arbetet med SEO och Google Ads där de kan se hur olika insatser har gått och hur de ska göra för att nå ut mer och till rätt målgrupper. Ett specifikt exempel är att ökad trafik till sidor om sommaraktiviteter signalerar att det är dags att informera företagarna om att publicera relevant information. Enligt Jenny kan rapporterna också hjälpa företagarna hur de ska lyfta fram sina produkter eller tjänster.
“I månadsrapporterna kan vi se hur olika insatser har gått och hur vi ska göra för att nå ut mer och till rätt målgrupper.”
Jenny Berg, destinationsutvecklare Destination Kittelfjäll
“I månadsrapporterna kan vi se hur olika insatser har gått och hur vi ska göra för att nå ut mer och till rätt målgrupper.”
Jenny Berg, destinationsutvecklare Destination Kittelfjäll
Destination Kittelfjäll anlitar även Svedin Media för att producera innehåll som lockar till läsning om Kittelfjäll. Det är personliga berättelser om de lokala företag som finns i området och vad de har att erbjuda. Genom att lyfta fram dessa unika historier ökar inte bara synligheten för Kittelfjäll utan också stoltheten bland företagen i regionen.
Slutligen menar Jenny att samarbetet med Svedin Media fungerar bra och att hon tycker att det är skönt att få hjälp och stöd för att bli bättre i arbetet med marknadsföring.
Vill du ha hjälp med webbdesign, digital marknadsföring eller innehåll till din webbplats? Kontakta oss så berättar vi mer.