Grattis till våra miljömärkta kunder!

Grattis till våra miljömärkta kunder!

Nu har alla Svedin Medias kunder sina webbplatser på miljövänliga servrar.

Därför ska du börja med sökannonsering

Därför ska du börja med sökannonsering

Sökannonsering är ett bra verktyg för att öka ditt företags synlighet på webben men också en metod för att nå potentiella kunder.

“Arbetet med att bygga förtroende har verkligen gett resultat”

“Arbetet med att bygga förtroende har verkligen gett resultat”

Peter Eriksson på Renthall har fått mycket positiv uppmärksamhet för deras marknadsföring och menar att det är kul att ge kunderna något de är intresserade av.

Så lätt kommer du igång med SEO-arbetet

Så lätt kommer du igång med SEO-arbetet

Genom att skapa ett SEO-anpassat innehåll på din webbplats kan dina kunder lättare hitta dig. Här kommer några enkla tips för att komma igång.

Vågar du gasa i lågkonjunktur?

Vågar du gasa i lågkonjunktur?

Det kan vara svårt att motivera en satsning på marknadsföring i lågkonjunktur men studier visar att de företag som vågar gasa kommer starkare ur krisen.

Marknadsföringstrender för B2B-företag 2023

Marknadsföringstrender för B2B-företag 2023

Att använda korta videos, influencers och SEO i sin marknadsföring är några av de trender som spås bli populära för B2B-företag under 2023.

“Samarbetet med Svedin media är enkelt, lättsamt och personligt”

“Samarbetet med Svedin media är enkelt, lättsamt och personligt”

För Friskahusgruppen har marknadsföringsarbetet tillsammans med Svedin media inneburit ett uppsving för företaget.

Engagera era kunder med en blogg

Engagera era kunder med en blogg

Att ha en hemsida som kontinuerligt uppdateras med nyheter, kundreferenser eller blogginlägg är både bra för sökmotoroptimering (SEO) och för att inspirera och engagera befintliga och nya kunder.

Öka förtroendet med kundreferenser

Öka förtroendet med kundreferenser

Att ha kundreferenser på sin hemsida och i sociala medier skapar förtroende för andra blivande kunder. Läs om hur det kan se ut när vi skriver kundreferenser till våra kunder.

“Många har fått upp ögonen för Cloud”

“Många har fått upp ögonen för Cloud”

Tack vare ett aktivt marknadsföringsarbete har Cloud Redovisning och Administration lyckats skapa en plattform där många har fått upp ögonen för företaget.

Arbetsgivarvarumärket kan vara avgörande för rekrytering av rätt kompetens

Arbetsgivarvarumärket kan vara avgörande för rekrytering av rätt kompetens

Idag har de flesta branscher svårt att rekrytera medarbetare men för rekryteringskonsulten Marlene Vikström och mediakonsulten Jonas Svedin finns det ett givet sätt att få fler sökande med rätt kompetens, få rätt sökande som passar i företaget och dessutom minska kostnaderna för rekryteringen.

Svedin Media ny HubSpot partner

Svedin Media ny HubSpot partner

Under lång tid har jag som marknadsförare använt sälj- och marknadsföringsverktyget HubSpot både för min egen verksamhet men även till kunder. Nu har Svedin Media också blivit HubSpot partner vilket innebär att vi är licensierade för att hjälpa kunder att använda HubSpot.

När är det dags för en ny hemsida?

När är det dags för en ny hemsida?

Börjar din webbplats kännas långsam och känns den inte lika fräsch som för ett antal år sedan?

Har ni sett hänglåset?

Har ni sett hänglåset?

Vad betyder egentligen symbolen med hänglåset uppe i vänstra hörnet i webbläsarens adressrad?

WordPress och säkerhetsmyterna

WordPress och säkerhetsmyterna

Här går vi igenom några av dom vanligaste WordPress-säkerhetsmyterna. Internet är fullt av dåliga tips, slösa inte tid på dem utan läs det här istället...