“Arbetet med att bygga förtroende har verkligen gett resultat”
Peter Eriksson på Renthall har fått mycket positiv uppmärksamhet för deras marknadsföring och menar att det är kul att ge kunderna något de är intresserade av.
Renthall i Umeå säljer och hyr ut lagerhallar, skärmtak, väderskydd och eventhallar till både företag och privatpersoner. Företaget startades 2004 av Peter Eriksson och förstärktes av Sanna Backman 2014. För dem har det alltid varit viktigt att arbeta lokalt, både vad gäller tillverkning, leverantörer och kunder. Därför valde de också att starta ett samarbete med Svedin Media som lokal marknadsföringsbyrå. Peter tyckte att det kändes bra med en liten byrå där det inte är så många inblandade och som inte har fler kunder än de klarar av.
“Jag gillar att kunna ha kontakt med samma personer och utan byråkrati.”
Peter Eriksson, Renthall
Peter berättar att som företagare finns marknadsföringen alltid i bakhuvudet och att han är fostrad till att “man måste synas för att finnas”. Svedin Media arbetar aktivt med Renthalls marknadsföring genom bland annat SEO-arbete, uppdatering av innehåll på hemsidan och annonsering i sociala medier.
Grunden i Renthalls marknadsföring är att ha en bra digital närvaro och att bygga förtroende, både för att behålla befintliga kunder och för att hitta nya. Enligt Peter har arbetet verkligen gett resultat och säger att de inte har arbetat med förtroendeskapande marknadsföring tidigare.
När det gäller arbetet med SEO är Peter jättenöjd och menar att Renthall har blivit mer synligt då de rankar lokalt i topp på de flesta viktiga sökorden. Han är också nöjd med innehållet på hemsidan där de har fått mycket positiv uppmärksamhet för både blogginlägg, kundreferenser och medarbetarintervjuer. Han menar att det är viktigt att kunna ge kunderna något de är intresserade av.
“Jag är supernöjd, det är kul att ge kunderna något som de är intresserade av.”
Peter Eriksson, Renthall
Peter tycker också att det är positivt att de blir påminda om när det är dags för nytt innehåll på hemsidan eller annonsering. Som säljchef och VD är det mycket att hålla rätt på och då han ofta har fullt upp med annat är det lätt att marknadsföringen glöms bort.
Klicka här om du vill veta hur vi kan hjälpa dig med marknadsföring.